Úvod Recenze Cast Of Mind | The Crossroads | 2012 | CD

Cast Of Mind | The Crossroads | 2012 | CD

355
0

obalKdyž jsem kdesi na netu zaslechl poprvé Cast Of Mind, zaškatulkoval jsem si je do “lepší amerika”. Až postupem času, když jsem je slyšel znova, jsem začal zkoumat, co to je za kapelu a ono ejhle, z “lepší amerika” je ve skutečnosti “česká špička”. Byl jsem hodně překvapen, že je to česká kapela. Skladby mají drive, i chytlavé pasáže, angličtina vyzpívaná (pro mé české ucho hodně).

Při poslechu celého CD jsem se nemohl zbavit dojmu, že jasný vliv je tam zatraceně znát, a to Metallica. Zpěv v barvě Jamse Hetfilda, sound kytar taky Metallica, no prostě kopie Metallicy. Jen to mělo jednu “chybu”: žádné pasáže zmiňované kapely. Ano, správně, “chyba” je vlastně obrovská výhoda. Sice ve skladbě Firm Ground mně v jisté části vytanula na mysli profláknutá skladba St.Anger, ale ani tahle pasáž nebyla kopie. Celkový zvukový dojem ze skladem umocňuje rukopis nahrávacího studia Rolanda Grapowa, top, co se zde dá pořídit, navíc se sám Roland na některých skladbách podílel.

Každá ze skladeb je svým osobitým originálem, přestože jedou ve stejném duchu. Nehrozí, že by vám nějaká skladba připadala, že tam nepatří, zároveň to není nudou. Oblíbil jsem si skladby Memories a Awakening, které jsou řádně řízné a jsou to ty klasické vyřvávačky na Wimbley. Všechny skladby jsou hopsací, což taky kvituji. Jen jedno jsem u x-tého poslechu postrádal. Nějakou skladbu, která by se vám zavrtala do mozku a nemohli by jste se ji zbavit. Podle slov kapely je v přípravě natáčení nového CD, na kterém ještě přitvrdí, tak snad se tam najde i skladba, která by byla tou, jenže si budou lidi pobrukovat.

Netajím se tím, že mně se tahle smečka líbí a oslovila mně svým zvukem. Přestože nejsou moc známí, věřím, že jejich čas přijde.

Bandzone | Facebook