Úvod Recenze HateTyler | Vidia | 2014 | CD

HateTyler | Vidia | 2014 | CD

385
1

hatetyler-vidiaItalská smečka HateTyler vydala své debutové album The Great Architect v roce 2012 a již tehdy se setkala s pozitivními ohlasy.

Jejich zbrusu nové CD Vidia je opět plné dynamického moderního thrash metalu, který je okořeněn prvky progresivu. Charismatický hlas frontmena Stefana je jako stvořený právě pro tuhle muziku. Ostatně všichni muzikanti této smečky jsou kvalitami na svém místě, produkce se ujal kytarista HateTyler  Marco Pastorino, kterého znáte například ze Light Emitter Death, Secret Sphere, The Ritual, Bejelit či naprosto nového projektu Temperance, na jehož recenzi se taky můžete těšit.

První CD bylo mířeno hodně do poweru, tentokrát kapela přitvrdila a převažují zde thrashové prvky s kombinacemi poweru, industrialu či chorusu. Díky tomu může působit CD jako nějaké rozhárané. A ono vážně takové je.  Nejsem si jist, nakolik je to dobře nebo špatně, tak jako tak celé cedlo působí vyváženým dojmem a určitě si své posluchače najde. Mně osobně se z nového CD líbí například skladba Make Me Stronger či Listen To My Tragedy. Všechny skladby jsou melodicky propracované a do detailu zpracované, někdy až z takovou precizností, že by se mohlo jednat klidně o instrumentální záležitosti.

Sám za sebe můžu říct, že playlist je povedený, není jednotvárný, přesto mně více oslovilo debutové album, které je více má krev. Nové CD se bude líbit především vyznavačům thrash metalu s moderními prvky. Mně tam trošku vadí právě ten široký záběr do všech vln metalu a to si myslím, že téhle desce může uškodit, proto dávám za osm. Ale kvalita to je, né že né.