Úvod Recenze Temperance | Temperance | 2014 | CD

Temperance | Temperance | 2014 | CD

538
0

temperancecoverTak jo. Bude to zaujaté. Bude, protože power je má krev. Koluje mi v žilách a prostě ho můžu. a tohle je zatraceně dobrej moderní power!

Když jsem poprvé slyšel o italské skupině Temperance, bylo to začátkem března a byla to pro mně totálně neznámá kapela. Není divu, když hrají od prosince 2013! Z kusých infiormací jsem věděl, že jsou to bývalí členové skupiny Bejelit, ovšem když jsem zaslechl jména jako Secret Sphere či HateTyler, zbystřil jsem. Nejen tyto projekty spojuje jméno výborného muzikanta Marco Pastorina. Ano, tohle jméno jste si přečetli i v recenzi na HateTyler.

No tak pojďme na to. Marco mi dal komplet promo materiál a CD jsem tedy slyšel ještě než oficiálně vyšlo. Jedenáct skladeb nabušených od začátku po konec dynamikou, ostrými riffy, ženského vokálu Chairy, charizmatického zpěvu Marca, ale především těžce chytlavých melodií. Ano, komerce, ale to už tak prostě je, když jsou skvělí muzikanti, kteří už mají za sebou několikaleté působení v kapelách jako Rhapsody of Fire, Dragonforce, Parkway Drive, Leave’s Eyes, Rage a dalších. Jedno jméno známější než druhé. I proto se vyznavačům moderního poweru bude líbit na 100%.

V některých pasážích se Chairy zpěv tváří jakoby se “styděl”, nerozhodně, ale asi to byl účel. Není to žádný uječený vokál, se kterým se dá setkat v mnoha jiných ženských zpěvech, každopádně v kombinaci s groov je to velmi dobrá volba. Skladby na mně působí velmi profi dojmem, zpracované jsou tak, aby se nikdo nenudil a měl chuť poslouchat co bude dál. Velmi chválím chorálové živé zpěvy, které celý dojem ještě umocňují.

Při pozorném poslechu uslyšíte v některých pasážích i vybrnkávání španělky, což jsou takové detaily, které svědčí o tvorbě skladeb nejen uchem, ale i srdcem.  Některé ze skladeb bych se ani nebál použít jako filmovou hudbu, jako například skladbu “The fourth season”. Přesto mými hity se staly skladby “Tell Me”, “To be with you” či “Relentlessly”, která se podle mně stane největším hitem celého CD.

Jediné, co mně mrzí, že videoklip byl natočen ke skladbě “Breathe”, protože si myslím, že na CD nalezneme mnohem “silnější” skladby, ale jak mi Marco psal, už je v přípravě další videoklip a měl by spatřit světlo světa snad už v létě.

Poprvé uděluji takové hodnocení. Ale nemůžu si pomoct.

[review]